woensdag 5 maart 2014

New Lens: Nikkor 50mm f1.8G

Ein de lijk heb ik m'n nieuwe lens! Eigenlijk al sinds de vakantie, ik snap nu pas een beetje hoe sommige dingen werken. Ik vind dat zó leuk, een beetje foto's maken met m'n camera en erachter komen hoe je de mooiste foto's maakt. Mijn nieuwe lens is de Nikkor 50 mm f1.8. 50 mm betekent dat hij geen zoom heeft, maar de hele tijd al is ingezoomd (50 mm dus). f.18 betekent dat de achergrond snel onscherp wordt, dat wilde ik heel graag! Misschien hebben sommige het gemerkt, dat de foto's in mijn vorige artikel anders waren, die waren dus met deze lens gemaakt!



Bij de lens kreeg ik dit hoesje, wat ik erg handig is want daar kan ik m'n andere lens in bewaren, én een zonnekap! Die had ik nog niet, dus daar was ik ook erg blij mee.



Ik heb er zelf nog een UV licht beschermer erbij gekocht, dat is dat dingetje die je hierboven op m'n lens ziet zitten. Dat beschermt je camera tegen het licht van de zon!

 Foto gemaakt met mijn nieuwe lens

Foto gemaakt met m'n oude lens

De bovenste lens is dus m'n oude lens, maar gemaakt met m'n nieuwe lens. Zie je hoe onscherp de achergrond op de bovenste foto is en hoe dat verschilt bij m'n oude lens(de foto eronder)? Ik ben hier echt heel erg blij mee! Wat voor lenzen gebruiken jullie?

xxxxxxx

8 comments:

  1. Ziet er mooi uit, ik wil ook nog een keer een nieuwe lens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij ziet er mooi uit! Ik wil ook echt heel graag de 50 mm lens maar dan voor canon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat is 'ie mooi! Ik wil ook best graag de 50 mm lens voor canon, maar nog even sparen! Nu heb ik gewoon de standaard lens die bij de camera zelf zat, 18 mm volgens mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een verschil tussen de twee lenzen! Ik heb ook precies dezelfde lens alleen dan in de Canon variant en ik vind hem ook echt top. Ook complimenten voor de foto's van je vorige donut post! Ze zijn echt prachtig!
    xoxo Mareijn
    www.the-freaking-third-blog.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie lens! Wauw je blog is echt prachtig. Je layout <3_<3!
    Ik ga je meteen volgen.
    Liefss
    www.thebordeauxbow.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw je ziet echt veel verschil! Heel tof ^^

    BeantwoordenVerwijderen