donderdag 27 februari 2014

Donuts maken ♥



Hoi! Deze vakantie ging ik met Eva donuts maken. We wisten helemaal niet dat je die ook gewoon zelf kon maken en dat het zo makkelijk is. Vandaag laat ik jullie het recept voor donuts zien!


Ingrediënten:
- 250 gram broodmix voor witbrood
- 100 gram boter
- 100 ml melk
- 50 gram suiker
- 1 ei
- 1 zakje vanillesuiker

Het eerste wat je moet doen is de melk, het ei, de vanillesuiker en 25 gram gesmolten boter door elkaar roeren. Als je dat hebt gedaan mix je dat door de broodmix. Als het deeg niet meer plakt moet je het in een donutvorm doen. Aangezien ik die niet had maakte ik gewoon bolletjes van het deeg en maakte daar gaten in. Dan moet je ze 30 minuten laten rijzen! Je kan dan alvast de oven voorverwarmen op 200 graden.


Na die 30 minuten moeten ze 15 minuten in de oven.


Dan moet je de andere 75 gram boter smelten en daar de donuts in doen. Als alle donuts onder de gesmolten botere zitten doe je 50 gram suiker in een plastic zak en doe je de donuts erbij. Even schudden en ze zijn klaar!


Wij hadden nog een beetje boter over dus dat hadden we in de zak gedaan.. Dat kan je beter niet doen want dan krijg je donuts met een dikke laag suiker-boter erop, niet zo lekker.


Beetje poedersuiker eroverheen en je bent klaar! Best makkelijk toch? Ik vind alleen dat ze niet echt naar donuts smaken. Het zijn meer scones met een suiker laagje. Maarja, dat is ook lekker! (:

xxxxxxxx

8 comments:

  1. Ze zien er lekker uit. Zijn ze ook zacht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn niet zo zacht als normale donuts, wel wat harder. Ik weet niet hoe dat komt! xxx (:

      Verwijderen
  2. Mmm, nu krijg ik ook zin om iets te bakken haha. Ze zien er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh wat ziet dat er lekker uit! Ik ga ze echt een keer maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeh, me likes! Ik ga het zeker een keer proberen.

    BeantwoordenVerwijderen