maandag 27 januari 2014

Fashion Event Mattijs van Bergen @ Van Gogh museum



Afgelopen vrijdagavond was ik in het Van Gogh museum waar modeontwerper Mattijs van Bergen zijn herfst- en wintercollectie liet zien. De avond ervoor had hij al de Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam geopend. De collectie is geïnspireerd op de schilderijen van Van Gogh, dus daarom was er ook nog een event in het Van Gogh museum op de avond dat ik er was. Ik was heel blij dat ik was uitgenodigd en ging er heen met Meike!

Toen mijn vriendin en ik binnenkwamen begon Mattijs van Bergen net met zijn presentatie. Het was in het Engels en aangezien ik behoorlijk slecht ben in Engels heb ik er niet veel van verstaan. Naast Mattijs stonden allemaal modellen, die na afloop van de presentatie allemaal naar boven liepen op een trap. Mattijs van Bergen zei toen dat we erachter aan mochten lopen. Boven gingen de modellen allemaal op een blok staan voor het schilderij waar hun kleding op was geïnspireerd. Op de bovenste foto zie je bijvoorbeeld dat de onderkant van de jurk terug komt in het schilderij links! Ik vond het allemaal echt super leuk om te zien!



Er was ook een tafel waar de tekeningen lagen die Mattijs van Bergen had gemaakt tijdens het ontwerpen. Hierboven zie je op de linkerfoto de tekening van de jurk en op de rechterfoto een model die het eindresultaat aanheeft. Ik vind het een hele mooie jurk!


Op deze tafel lagen ook de maten van alle kleding, super vet om dat zo allemaal te zien in het echt!


Dit jurkje is mijn favoriet! Vooral het goud onder de taille vind ik heel mooi. :)


Toen ik de foto's aan het maken was, keken de modellen me soms echt aan. Dit voelde zo gek, maar ook zooo leuk! Helaas zijn niet al m'n foto's even scherp geworden maar ik heb m'n best gedaan!


Ik vond het zo tof dat ik dit mocht doen! Ik had nog nooit eerder zoiets meegemaakt. De kledingstukken waren ook allemaal zo mooi en alles zag er zo erg professioneel uit. Ik hoop trouwens dat jullie de foto's, ondanks de wazigheid soms, een beetje mooi vinden! Wat vinden jullie van de collectie?

xxxxxxxx

12 comments:

  1. Ziet er proffesioneel uit! heel gaaf
    Liefs, Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw, mooie foto's! Heel gaaf dat je zoiets een keer mogt meemaken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ontzettend gaaf dat je daar bij was! Wat 'n prachtige jurken heeft hij gemaakt zeg! :) En de foto's vind ik ook mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je naar het fashion event bent geweest! Mooie foto's! Heel professioneel! :) De collectie vind ik mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je erbij was. Grappig aantal modellen ken ik :) mooie foto's heb je gemaakt.

    Liefs,
    Jamie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat een toffe ontwerpen, en het event ziet er heel gaaf uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend leuk dat je hier bij kon zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wauw wat een gave foto's ziet er goed uit! liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gaaf! De foto's vind ik heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een bijzondere creaties zitten ertussen! Vooral dat gele blousje vind ik mooi. Ook mooie foto's gemaakt! Fijn weekend:)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk dat je daarbij mocht zijn. Jouw favoriet is ook mijn favoriet!

    BeantwoordenVerwijderen