zondag 15 december 2013

Cake in een mok ♥








Mijn vriendin en ik hebben eergister cake in een mok gemaakt. Ik zag er de laatste tijd best veel fimpjes over op youtube, ik vind het zo'n leuk idee! Je maakt zeg maar beslag in een mok en roert dat met een vork en stopt het daarna voor een paar minuten in de magnetron, super makkelijk! Het recept dat ik heb gebruikt voor 1 mok is:
 - 4 eetlepels suiker
 - 1 ei
 - 3 eetlepels melk
 - een klein beetje boter (eigelijk moesten het 3 eetlepels olie zijn, maar dat vonden we echt een heel erg vies idee, daarom hebben we boter gebruikt!)
 - 4 eetlepels bloem
 - een klein beetje bakpoeder (dat moet echt een heel klein beetje, anders ovestroomt de cake in de magnetron!)
 - een zakje vanillesuiker

En dat roeren met een vork. Het is echt heel erg makkelijk! Het ligt een beetje aan je magnetron hoe lang je het cakebeslag erin moet doen, wij deden 3 minuten en dat was precies goed! Daarna is het echt heel erg lekker om er slagroom of/en poedersuiker op te doen. Eet smakelijk! :)
(btw, ik weet ook niet wat mijn hand doet op de tweede foto, het lijkt net of ik maar 4 vingers heb, haha)

xxxxxxx







12 comments:

  1. Lijkt me heerlijk! Dit moet ik onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh, dat ziet er lekker uit! Ik heb geen magnetron (gek he), dus ik maak hem gewoon in de oven, maar dat duurt wel een stuk langer! Je hebt hele leuke foto's trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig, klinkt erg lekker. Ga ik ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmm, dat ziet er echt super lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er ontzettend leuk en lekker uit zeg!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha wat een super leuke tip!! Ik wist helemaal niet dat dat kon. Ga het zeker uitproberen x

    merdjelinn.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit lijkt me echt ontzettend lekker! Ik ga het zeker een keer proberen. Volg je nu op Bloglovin', leuk blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me heel erg leuk om is te proberen en erg lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen