donderdag 24 oktober 2013

Vanille/amandel macarons ♥

Gister heb ik met een vriendin macarons gemaakt. Het was best moeilijk, maar we vonden dat ze nog best goed gelukt waren! (:


Ik had het recept uit dit boekje. Het boekje heet 'makarons' maar ik heb het gegoogled en het is echt 'macarons', maarja ik denk dat dat juist de grap is. Of het is een best wel grote fout. ^^



Wat je allemaal nodig hebt is: 65 gram amandelen, 120 gram poedersuiker, 2 grote eiwitten, 50 gram kristalsuiker en een halve thee lepel vanille-essence. Dit is alleen voor de koekjes aan de boven en onderkant, de vulling komt later nog. (:




Als eerste moet je de amandelen en de poedersuiker bij elkaar doen en mixen. Daarna twee bakplaten klaar leggen met bakpapier. Ik heb trouwens alles keer twee gedaan, omdat we graag veel macarons wilde hebben, haha! Het dubbele is dan voor 32 macarons.


De eiwitten moet je best lang kloppen. Het moet eruit zien als de laatste foto. Daarna mix je de kristal suiker en essence-vanille er doorheen. Dan weer een tijdje mixen en als laatst het de poedersuiker met amandelen er doorheen spatelen. Als laatste het beslag in een spuitzak doen en in kleine rondjes op de bakplaat spuiten.




Tja, zoals je ziet ging het bij ons niet gelijk helemaal goed. Ik snap echt niet hoe mensen zo'n spuitzak goed kunnen vast houden want bij mij spoot alles eruit, hihi. Als het beslag op is, moet je de macarons 30 minuten laten rusten en daarna een kwatiertje in de oven doen. De oven moet op 160 graden staan.


Voor de vulling heb je 60 gram boter nodig, een halve thee lepel vanille-essence en 120 gram poedersuiker. Dit doe je allemaal bij elkaar en klop je door.



De vulling doe je tussen twee macaron stukjes en dan plak je ze aan elkaar en ben je klaar!


Wij vonden dat ze nog best wel leken op de macarons uit het kookboek! We hebben alleen in plaats van vanille-essence, amandel-essence er in gedaan omdat we die van vanille niet hadden. Dat is erg lekker geworden, dus dat kan je ook nog doen! (: Wat vinden jullie van dit soort kook artikels?

xxxxxxx

7 comments:

  1. Lijkt me super lekker! Ik ga het recept binnenkort eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze er behoorlijk lekker uit zien!
    xManon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmm zien er heerlijk uit! Ook leuk om cadeau te doen in een leuke pot!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zien er echt goed uit, hoop dat ze net zo lekker zijn:D

    BeantwoordenVerwijderen