woensdag 2 oktober 2013

Food: Groene spinazie smoothie!

Ik vind smoothie's zo iets leuks en lekkers. Ik maak meestal gewoon iets met bananen en appel, wat snel te maken is. Maar ik vind groene smoothie's er altijd zo leuk uit zien! Daarom maakte ik gister een groene spinazie smoothie!


Ik maakte de smoothie uit het kookboek 15 minuten van Jamie Oliver. In deze twee glazen zit 146 kcal. Wat je nodig hebt is:

- 1 grote gepelde banaan
- 200 gram jonge bladspinazie (normale spinazie kan ook)
- 2,5 dl troebele appelsap (normale appelsap kan ook)
- sap van 1 limoen

Ik vind dat je echt heel erg weinig nodig hebt!




Daarna moet je eigelijk gewoon alles bij elkaar doen en pureren in een blender!



Naja, ik wist niet zo goed wat ik er van moest vinden. Het is heel erg lekker, maar het is gewoon zo'n aparte smaak. Spinazie en banaan is best wel apart bij elkaar, maar wel super leuk! In het kookboek staan nog drie andere smoothie's die ik ook zeker ga proberen! Een tip van de maker van het kookboek was dat je in één keer heel veel moet maken en dan invriezen. Zo kan je elke ochtend (oké, spinazie smoothie lijkt me niet heel lekker voor in de ochtend) een smoothie uit de vriezer halen!

Hebben jullie al is zo'n smoothie gehad?

xxxxxxx

6 comments:

  1. Ik neem ook regelmatig een smoothie met banaan en spinazie maar ik doe er sojamelk, proteinepoeder, stevia en soms blauwe bessen bij is ook heel lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Iewll klinkt vies, maar ik hou sowieso niet van spinazie haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmm, ik ben persoonlijk écht geen fan van spinazie haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou totaal niet van spinazie, het lijkt me wel een heel tof boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze smoothie is echt geweldig lekker!!

    BeantwoordenVerwijderen