vrijdag 12 juli 2013

5 Kampeertips!

Ik ging laatst kamperen met 7 vriendinnen! Het was heel erg leuk en het was de eerste keer (voor mij) zonder ouders op vakantie. Als jij ook deze vakantie voor het eerst op vakantie gaat zonder ouders, heb ik nog wat tips om het nog leuker te maken! En het is gewoon handig, het is niet zo dat bij ons alles goed ging.. (:


1. Mijn eerste tip is zoek een leuke camping. Het leukste is natuurlijk als een camping een zwembad heeft en veel mensen van je leeftijd, maar wij hadden een camping waar je kon kanoën en dat was ook heel leuk. Vooral als het warm en als het goedkoop is!

2. Zorg dat de dingen die je gaat doen niet te duur zijn. Wij moesten op de laatste dag van de vakantie op de camping betalen en niemand wist precies hoeveel dat was, dus besteedde we allemaal niet zo veel geld. Want we waren steeds bang dat we anders niet genoeg hadden.

3. Zorg voor gezellige spullen. Anna was ook mee (van de gastartikelen) en zij had vlaggetjes en van die neon sticks meegenomen. Onze plek was heel leuk want onze 4 tentjes stonden onder een grote boom. In die boom hadden we de vlaggetjes gehangen en in de avond de neon sticks. Wij gingen trouwens 2 nachtjes.


4. Een kampvuurtje hoort gewoon bij kamperen! Wij hadden marshmallows en knakworstjes gekocht voor op het kampvuur en dat was zó leuk! En natuurlijk heel veel chips. (:

5. Ga niet met te weinig mensen. Zelf vind ik dat echt niet fijn, omdat je dan minder bang hoeft te zijn. Van te voren dacht ik niet dat ik bang ging zijn, alleen als het avond is en het donker is is het niet zo fijn om maar met z'n tweeën te zijn.



Dit waren de 5 tips die ik even met jullie wilde delen. Het kan ook zijn dat je het juist wel heel erg fijn vind om met z'n tweeën op vakantie te gaan!

Ben jij al wel is zonder ouders op vakantie geweest?

xxxxxxx

3 comments:

  1. Dat idee met die vlaggetjes vind ik leuk! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handige tips, het lijkt me echt heel gaaf om met vriendinnen naar een camping te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen