dinsdag 21 mei 2013

DIY: Zelf eetbare honing lipscrub maken!

De lipscrub van de Lush is eetbaar, maar erg duur. Dat bracht me op een idee. Ik maak het gewoon zelf! Kijk mee als je wilt weten hoe je zelf een lipscrub maakt.


Zelf vind ik het er niet zo lekker uit zien maar het is wel heel erg fijn! Het enige wat je erin doet is: honing, suiker en vaseline.


Het beste is om basterd suiker te gebruiken. Verder heb je om het te maken nog een glas, sat├ęprikkers en iets waar je het in kan doen nodig. Ik vind het fijner om met sat├ęprikkers te roeren, anders blijft het allemaal aan het lepelte zitten. Ik had geen potje om het in te doen, dus gebruikte ik maar een shampoo flesje die ik een keer in een hotel heb gekregen.


Eerst doe je 1 eetlepel honing in een glaasje. Het licht eraan hoe groot de verpakking is waar je het in wilt doen.  Maar ik dacht, dat dit precies in het shampoo flesje paste.


Dan doe je er suiker bij, dat is iets minder dan 1 eetlepel. Als je dat goed heb geroerd kan je er vaseline bij doen.


Je hoeft maar een heel klein beetje vaseline er in te doen! Dat is heel erg belangrijk, want je gaat de lipscrub kunnen op eten, dus veel vaseline is niet heel erg lekker. Het  is ook erg belangrijk dat je dit goed roert.


En dan doe je het in de lege verpakking en je bent klaar! Het lijkt een beetje op de eetbare lipscrub van Lush (http://www.lush.nl/shop/product/product&product_id=1506). Maar dan veel goedkoper. (:


xxxxxxx

4 comments:

  1. Wauw, wat een origineel DIY! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke DIY, wie weet ga ik dit nog wel uitproberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk DIY! Ik heb 'm zelf ook wel eens uitgeprobeerd, maar toen stonk hij heel erg, dit recept lijkt me beter, Haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super leuk ik ga het uit proberen met een vriendin en als het werkt zal ik het zeker vaker doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen