dinsdag 7 mei 2013

DIY: Kleurrijke smoothie!

Smoothie's maak ik wel vaker. Maar een tijdje geleden zag ik op deze blog super mooie smoothie's. Dat wilde ik ook maken!




Als eerste de spullen die je nodig hebt. Het best is als je twee verschillende soorten fruit hebt. Ik heb gekozen voor kiwi en geel-oranje fruit.


Voor de rest heb je een staaf mixer nodig, twee grote maat bekers en een kan en de hoeveelheid fruit die je wilt. Ik was thuis met z'n vijfen dus ik heb heel veel gedaan. Verder nog een snijplankje, mesje en een lepeltje.



Als je het fruit had gesneden en daarna apart in twee maat bekers hebt gedaan, moet je het mixen.





Om het nog extra romig te maken, kan je er een beetje yoghurt erbij doen. Je kan gewoon net zoveel doen als jij lekker vind.


En tussendoor wel genoeg proeven! (:


Oja, wat ik fout deed is dat ik m'n hand er niet boven hield. Hierdoor zat de hele keuken opeens onder de appel en banaan. Haha!




Dan doe je het bij elkaar. Ik vond het leuk om het in laagjes te doen zodat je de verschillende kleuren zag. Maar alles ging door elkaar toen ik het erin goot. Mijn oplossing was dat je met een grote soeplepel het erin moet scheppen. Dan gaat het wel goed!





En toen was 'ie klaar! Ik deed er een rietje in voor de sier en daarna heb ik voor 5 personen ingeschonken. Het was heel erg lekker!





xxxxxxxx

2 comments:

  1. oh, wauw! dat ziet er heerlijk uit. De met rode vruchten zou het ook leuk zijn

    BeantwoordenVerwijderen