zaterdag 27 april 2013

Challenge: Eyeliner pencils van Essence

Hoii, vandaag val ik, Meike, even in voor Lotte. Ik ben een goeie vriendin van haar. Ze heeft me gevraagd of ik een stukje wil schrijven, omdat ze op vakantie is en geen tijd had om zoveel artikelen vooruit te schrijven. Ik heb een review over 2 eyeliner pennen van essence, ik hoop dat jullie het leuk vinden!

De eerste eyeliner pen die ik ga 'onderzoeken' is de 'STAYS no matter what'. Dit is een waterproof eyeliner pen, die 24 uur zou moeten blijven zitten.


Essence belooft dat zelfs na een poolparty je zwarte lijntje boven het oog er nog perfect op zit. De eyeliner is maar in één kleur beschikbaar; 01 midnight black. Hij heeft een vilten punt, die ik niet echt dik kan noemen, maar ook niet dun.


Speciaal voor jullie heb ik deze eyeliner ook echt 24 uur gedragen, om te kijken of hij echt doet wat er beloofd wordt. Hieronder zie je het resultaat!

Dit was vlak na dat ik de eyeliner had aangebracht,

En dit was 24 uur later (sorry, de foto is een beetje onscherp). Zoals je kunt zien is er niet veel verschil, Hij blijft dus echt 24 uur lang zitten. Maar nog een klein minpuntje, over het 'waterproof' gedeelte; toen ik er even later met een nat gemaakte vinger over heen ging, was het gelijk weg. Waterproof zou ik hem dus niet noemen, maar verder is het een fijne eyeliner!

De tweede eyeliner is de superfine eyeliner pen. Deze heeft een extra fijne punt, waarmee je dunnere lijntjes zou moeten kunnen zetten. Ook deze is in één kleur beschikbaar; 01 deep black.


Deze punt is ook van vilt, en duidelijk langer en dunner dan die van de STAYS no matter what. 


Dat je met deze eyeliner pen dunnere lijntjes kunt zetten, is een feit. Als je dus houdt van een iets subtieler streepje en geen te extreme look wilt, is dit een geschikte pen. Maar als je iets harder drukt kun je er ook wel dikke lijntjes mee zetten. Ik heb even een paar lijntjes op mijn hand gezet.


Zoals je kunt zien, is het dunste lijntje een beetje hobbelig. Door de langere punt, is het moeilijk om er een strak lijntje mee te zetten. En het uiterste puntje van de pen doet het eigenlijk niet, je moet dus een beetje harder drukken waardoor de punt een beetje ombuigt, voordat er echt eyeliner vanaf komt. Dat vind ik wel een nadeel aan deze punt. Maar als je heel goed bent met eyeliner en een vaste hand hebt (ik dus niet echt (; ) is het denk ik een fijne pen.

Ik denk dat ik zelf de STAYS no matter what eyeliner pen het fijnste vind, omdat de punt van de superfine dus nogal onnauwkeurig en een beetje te flexibel is. En als je met de STAYS no matter what niet te hard drukt, kun je er ook best een dun lijntje mee zetten. 
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, ik vond het in elk geval leuk om een keertje op Lotte's blog een stukje te schrijven!

xxxxx Meike


3 comments:

  1. omg die is echt mooi, ik heb de superfine ook. Alleen krijg ik het altijd moeilijk weer weg. die andere ga ik zeker ook proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit, fijn dat hij lang blijft zitten (alleen niet door de regen heen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen