woensdag 10 april 2013

Challenge, welke BB cream is het beste?

BB cream is een soort foundation, die minder dekkend is en beter is voor je huid. Mijn huid is erg licht en zelfs de lichste BB cream is al te donker voor mij. Ik heb er een keer eentje uitgeprobeerd van de Kruidvat, maar dat was niet mooi door dat je mijn sproeten er erg licht doorheen zag. Vandaag test ik gewoon op mijn huid het verschil tussen de BB cream van Nivea, Garnier, en het huismerk van Kruidvat. Veel plezier!


 De eerste cream die ik testte was die van de Kruidvat. Het is de lichste kleur en hij kost 4,95 euro. Het is de goedkoopste van de drie.


Het heeft een SPF van 15. Ik heb hem al een tijdje en als ik hem open doe dan zie je een soort vieze olie. Ik vind het er niet zo mooi uitzien, haha. Dat het een SPF van 15 heeft is goed, maar op foto's ziet dat er niet mooi uit, want dan krijg je een heel wit gezicht. (als je een foto maakt met flits)


De tweede die ik teste is die van Nivea. Die kost 9,99 euro. Duurder dan die van de Kruidvat, maar nog steeds niet heel duur.


Deze heeft een SPF van 10. En het is ook 'light'. Deze verpakking vind ik mooier dan die van de Kruidvat. De verpakking is mat, daar door lijkt het alsof de cream ook heel mat is.

Het nadeel aan de matte verpakking is dat het erg snel vies wordt.


Deze beschermt de huid tegen de zon met SPF 20. Ik vind de verpakking erg mooi. Deze BB cream van garnier is al een keer uitgekomen, alleen is dit de verbeterde versie. Mijn zus had perongeluk 'medium' gekocht. Daar door heeft ze daarna nog de lichte van Nivea gekocht, omdat ze de substantie ook al niet fijn vond. Deze BB cream is ook 9,99 euro.


Toen ik ze allemaal ging swatchen, vielen er een paar dingen op. De BB cream van Garnier is super vloeibaar! En die van de Kruidvat is gewoon slecht. Ik begrijp niet hoe ik die ooit heb kunnen kopen.


Ganier is medium en Nivea en Kruidvat is light. Als je daar doorheen kijkt zie je dat Garnier een gele ondertoon heeft en Nivea duidelijk een rozere. Ik heb de kleuren hier heel goed uitgesmeerd, maar ik vind het toch wel heel erg dat de lichtste kleuren van Nivea en Kruidvat al zo donker voor mij zijn! De substantie van Kruidvat snap ik gewoon niet. Het is niet egaal, het ziet er gewoon niet mooi uit. Ik denk dat ik hier Nivea het beste vind.


Hier boven zie je BB creams op een satéprikker. Ja, ik weet het, dat is best wel gek. Maar die van Garnier is zó vloeibaar. Het is echt niet fijn, als je de dop open doet, loopt het er al uit en als hij niet op z'n 'vast' dicht zit, dan loopt het er ook uit. Het wordt dus allemaal heel vies.


Oké, dit is echt het laatste hoor. Maar de BB cream van de Kruidvat had een kwartier op mijn arm gezeten, en toen ging ik er één keer met mijn vinger langs en gebeurde er dit. En het ging er zo maar af. Nivea en Garnier bleven wel zitten.

Ik vind de BB cream van Nivea duidelijk de beste. Het is ook de BB cream die mijn zus op dit moment gebruikt.



Gebruiken jullie BB cream en zo ja, welke?
xxxxxxxxx

9 comments:

  1. Ik gebruik die van Garnier, die vind ik het fijnste!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk artikeltje :) Die van Nivea lijkt me wel heel fijn!
    Ik gebruik het eigenlijk nooit want voor mij dekt het nooit voldoende

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel! Ik heb een keer die van L'Oréal uitgeprobeerd en die is ook erg fijn!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi artikel, je kunt dit echt heel goed, vergelijken. MOet je vaker doen, joh! Ik gebruik nooit BB-cream of foundation, heb het niet nodig :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal het vaker doen als ik meer van dezelfde producten heb! (: xxx

      Verwijderen
  5. Ik zweer bij de Garnier. Wel zet ik hem nooit op zijn kop want idd hij is erg vloeibaar, maar smeert daardoor perfect egaal uit en de gele ondertoon past het beste bij mijn huid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handig, ik was van plan er eentje te gaan kopen, dus dt komt goed uit!
    Liefs,x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg goed vergeleken! Ik heb zelf die van garnier en deze is echt super fijn, maar inderdaad erg vloeibaar...

    BeantwoordenVerwijderen